تعمیرات شارژر ups

تعمیر شارژر UPS

خطا در کانکشن کردن باتری به شارژر یا UPS از شایعترین موارد آسیب دیدگی این تجهیزات است. دامنه خسارت چنین خطایی قابل پیش‌بینی نبوده و میزان نفوذ آن به پارامترهای بسیاری از جمله ظرفیت باتری، مقدار شارژ باتری، مقاومت داخلی باتری، نوع سوئیچینگ و سوئیچهای قدرت و … بستگی دارد.

کشف موارد آسیب دیده و تعمیر آنها به نحوی که سیستم مجددا به حالت عادی و کارکرد نرمال خود بازگشته و بتواند وارد چرخه سرویس‌دهی شود، در تخصص و تجربه UPSclinic است.

تصویر زیر نمونه‌ای از شارژر تعمیر شده یک یوپی‌اس ۶۰KVA را نشان می‌دهد که بعلت جابجایی در اتصال پلاریته مثبت و منفی باتری به UPS دچار مشکل شده بود. دستگاه فوق در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ پس از تعمیر وارد مدار شد. سوختن IGBT ها ، MOSFET ها و همچنین درایور آنها به اضافه فیوزهای مسیر شارژ از مهمترین بخشهای آسیب‌دیدگی شارژر بود که با دقت تعمیر شد. تعداد باطریهای متصل به UPS برابر با ۴۰ عدد و ظرفیت آنها ۱۳۰Ah (دو استرینگ ۶۵) است. حفاظتهای این UPS در برابر خطای کانکشن باتری خیلی خوب بوده است که با این حجم از باتری دچار آسیب چندانی نشده است.

برای تعمیر شارژر UPS یا هر نقطه دیگر از یوپی‌اس خود و یا انتخاب یک UPS خوب و توانمند در مواجهه با خطاها و حتی تایید توانایی یا عدم توانایی UPS انتخابی خود می‌توانید به نظر کارشناسی تیم UPSclinic اعتماد کنید. برای ارتباط با ما به اینجا بروید.

تعمیر شارژر دستگاه MGP60